Vive-la-Floor.reismee.nl

Grande surprise, ma belle famille!

Alweer 2 maanden in het o zo mooie Frankrijk! Mijn 10e blog! Wat een primeur! En ook nog het mooiste moment uit mijn leven denk ik zo!

We zijn weer 2 weken verder, wat gaat de tijd toch snel! Vanochtend had ik beloofd dat ik een uurtje naar school zou komen omdat er uitleg gegeven zou gaan worden over manipulatie in en om het bedrijfsleven heen. Ik kon natuurlijk geen nee zeggen dus stond om 8 uur weer fris en fruitig naast mijn bed. Toen ik thuiskwam heb ik nog even gelslapen want ik was echt heel moe. Daarna wat gegeten en in de middag weer terug naar school. Met de kinderen ging alles vlot en voor ik het weet was ik weer op mijn kamer!

Dinsdag ochtend kregen we op school een presentatie van een man over hetzelfde onderwerp als gisteren. Het was volgens mij wel interessant, maar veel heb ik er niet van begrepen. Hij kon in ieder geval leuk praten en met de vele filmpjes bleef ik geboeid. Na school snel door naar de sport om mijn spierballen te laten rollen, jaja, die krijg ik nu echt wel een beetje in mijn armen, geloof het of niet! Thuis heb ik wat gegeten en lekker buiten met mijn boek in de zin gezeten. Er stond veel wind vandaag dus ik ben zelfs een beetje verbrand! Tijdens het koken (P zijn taak) hebben we het gehad over sport. We hebben even gekletst en dat was fijn voor mijn gemoedsrust;). Toen we na het avondeten de kinderen in bed legde en ik welterusten wilde zeggen, vertelde P dat ze uit eten zouden gaan, nu had ik niks gepland, dus het was niet erg. Ik heb goede tijden terug gekeken en aan mijn project gewerkt. Want daar gaat nogal wat tijd inzitten! Nu heb ik gelukkig zeeën van tijd hier. Om 12 uur kwamen ze thuis en heb ik een berichtje gestuurd om ze een goede nacht te wensen en om ze te laten weten dat ik op ze gewacht had.

Woensdag was weer een lange dag. In de ochtend vermaken de kinderen zich zowel binnen als buiten en gaan ze eigenlijk gewoon hun gang, ik grijp af en toe in als het nodig is en hobbel achter ze aan. M was gewoon thuis, om 12 uur begon ze met koken terwijl ik nog buiten was met de kinderen. Om 1 uur hebben we buiten gegeten en daarna hebben P en M met de honden en de kinderen gespeeld, ik heb me na het afruimen van de tafel dus maar weer geïnstalleerd aan de tafel en toegekeken. Mathilde vertelde me dat we in de middag met Annabel, haar vriendin die net bevallen is en haar andere 2 kinderen naar de speeltuin hier verderop zouden gaan. Dat vond ik heel leuk! Ik heb Sacha dus snel op bed gelegd en toen mocht Axel een halfuurtje tv kijken. Toen ik met hem de speelkamer in ging, verscheen Mathilde alweer. Ze was lekkers aan het inpakken en ging Sacha wakker maken. We vertrokken naar de speeltuin, het is maar 5 minuten rijden en het is alleen een klimding met een glijbaan en een wip, maar voor de kinderen geweldig. De baby lag alleen nog maar in de wagen, maar ik had er dus wel ineens 4! De mama’s hadden veel bij te kletsen en ik heb me beziggehouden met de kids, heel leuk om er even tussenuit te zijn! Annabel heeft ook een dochtertje van 2,5, wat het voor mij extra leuk maakte, een meisje! Ik had haar natuurlijk al vaker gezien maar het was voor het eerst dat ze mij nu ook in de gaten kreeg, ik spreek de taal al beter en dat zal zij ook gemerkt hebben. We waren laat terug en ik heb snel de kinderen in bad gedaan, Axel wil tegenwoordig zelf de kraan open draaien en kleed zich daarna snel uit. Voor mij heel prettig! Vandaag was dus een leuke dag en een fijn uitstapje!

Donderdag heb ik het sporten afgezegd, achteraf ging het ook niet door dus dat was een meevaller voor mij. Ik ben in de ochtend naar Avignon vertrokken en had daar met Laksmi afgesproken. We gaan shoppen!!! Een uur later dan gepland arriveerde ze eindelijk op de afgesproken plek, de Pimkie. We kunnen beginnen! Na de H&M en een lichte portemonnee, zijn we naar het park gegaan om wat te eten en van de zon te genieten. Zij moest om 4 uur haar kinderen ophalen in de buurt, maar we waren zo aan het kletsen dat we de tijd waren vergeten en het al bijna tijd was. Ze is er dus snel vandoor gegaan en ik ben naar de McDonalds gegaan om een flesje water te kopen. Dan krijg ik namelijk een bon met de code voor het toilet… Echt heel handig. Eenmaal thuis kon ik mijn kleding even opruimen en om 6 uur kwam iedereen weer thuis. Mathilde bleef maar een halfuurtje want ze had nog een afspraak. Donderdagavond viel een beetje tegen, laten we het daarop houden.

Vrijdag maar geprobeerd een beetje vrolijk te doen in de les en op te letten, maar dat lukte natuurlijk niet. In de middag maar een flinke douche genomen en wat make-up aangebracht. Tatjana was er inmiddels ook al en zij is echt heel lief. Ik zou voor de laatste keer naar de Engelse les gaan en met het idee in mijn hoofd dat ik morgen Gijs en Marijke zou zien! Ik ben nog wat langer op school gebleven om aan Gaelle te vragen wat voor appels ik het beste kan kopen voor mijn appeltaart. Daarna ook nog even getankt, maar dat lukte niet want er stond blijkbaar niet genoeg geld op mijn pas, maar daar kwam ik pas na 3 keer proberen achter. Ik ben door de Intermarché gehaast omdat het al bijna half 6 was en ik bang was te laat zou komen.

Nou daar komt het, ik reed 500 meter voor mijn huis, en terwijl ik een heuvel oprij zie ik in mijn ooghoek een grijze auto, schoon ook, wat hier in Frankrijk bijzonder is. Ik kijk op het kentekenplaat en dat herken ik! Ik ben uit mijn auto gesprongen en heb hem midden op de weg laten staan. Daar stonden ze, mijn lieve ouders en zus! Sommige van jullie hebben het filmpje misschien gezien, nou ik heb mijn moeder 5 minuten lang vastgehouden. Mijn vader moest mijn auto aan de kant rijden omdat er auto’s achter stonden. Eenmaal bijgekomen maar nog steeds in shock heeft Fem mij naar huis gereden en ik de weg gewezen. Voor hen was het nog mooier dan ze dachten, op de foto’s krijg je toch niet de indruk als hoe het echt is. Ik was zo blij om ze te zien na die rotdag gisteren. En al mijn spullen uit Nederland! Ze hadden heel veel cadeautjes bij zich voor de kinderen en die waren dan ook reuze gelukkig, vooral met hun chocolade kip. En Sacha met zijn auto’s natuurlijk. Iedereen kreeg een rondleiding door het huis en daarna heb ik met Fem mijn tas ingepakt. Ik zou naar Aurel gaan maar was nog niet gepakt, het bleek dat ze een huisje in Aurel hadden gehuurd. Hans heeft even onderhandeld met P en ik hoefde pas dinsdag weer te beginnen, een mini vakantie! Heel knap van alle vrienden, familie en Rockanjenaren dat jullie het niet verklapt hebben, want daar waren ze toch wel bang voor! Nou het was een grote verassing en ik heb niks doorgehad. Dat moment dat ik die auto in de bosjes zag staan vergeet ik nooit meer! In de auto moesten er wat mensen gebeld worden die erg benieuwd waren naar mijn reactie, super leuk dat iedereen zo meeleeft! Het was een dik uur rijden naar Aurel, was ik even blij, dat scheelt mij een hoop benzinekosten! Haha. Eenmaal in Aurel werd ik enthousiast begroet door Gijs, Marijke en Flip, die zaten al die tijd ook al in het complot! En ik maar met ze mailen over tijden en data! Marijke had heerlijk gekookt en ook al gingen we beneden bij Bernard en Isabelle eten, ik kon dit niet laten staan! Om half tien zaten we beneden en heb ik heerlijk kunnen genieten van mijn salade lardons en mijn gratin de ravioles! Die had ik gemist! Na voor de Tallies een lange reis, waren we allemaal erg moe, met pa en ma nog een stuk of 30 foto’s gemaakt in bed met mijn selfiestick (zelfs Hans vindt het leuk), en toen heerlijk geslapen. Na ja, de adrenaline gierde nog door mijn lichaam dus slapen lukte niet erg. Maar ik was al lang blij dat ik weer bij mijn liefhebbende ouders en zus was.

Zaterdagochtend heeft Hans in Vercheny brood gehaald. Er waren gekookte eitjes en kaas en paté en nog veel meer. Ik denk dat ik dit weekend 2 kilo aangekomen ben, ik eet hier namelijk niet zo veel. Na een heerlijk ontbijt zijn we naar de markt in Die gegaan, daar waren alle winkels inmiddels al gesloten. Maar het was zeker gezellig. OP de terugweg zijn we nog gestopt en hebben we een wandeling en veel foto’s gemaakt. In de middag hebben we een uitgebreide lunch gehad, ik was blij dat we 2 potjes Nutella hadden :P. We werden uitgenodigd om bij Gijs en Marijke te dineren en wij zouden voor het dessert zorgen. We hebben een soort appelstrudel gemaakt met vanillesaus a la Hans. Intussen een filmpje aangezet en appels geschild. Ook werd er dit weekend veel gelezen, een echte leesfamilie! Hans kan 1 bladzijde net aan, daarna gaat hij over op snurkstand, haha. Om 6 uur hadden we afgesproken bij Gijs en Marijke en Flip, het was enorm gezellig en ik heb echt genoten van het heerlijke eten. Soms bekroop me wel het gevoel dat ik straks ook weer afscheid moet nemen en dat ik niet weet of ik dat wel kan, maar blijkbaar ben ik sterker dan ik dacht. Naja, ik heb ook weinig keus. We hebben veel gepraat en ik heb tips en wijze adviezen meegekregen waar ik mee aan de slag kan gaan. Nu is het in het echt altijd nog moeilijk die uit te voeren. Maar ik ben heel blij dat er zoveel mensen voor mij klaarstaan.

Zondagochtend zijn we wat eerder opgestaan om naar de markt te gaan, ik ben de naam ervan vergeten… Het was er ontzettend koud wat het kijken nogal belemmerde, je kan er dan gewoon niet van genieten, gelukkig was het meeste ook allemaal troep en zijn we na een uurtje weer weggegaan. Een mooie route voor de terugweg met ondertussen veel stops en foto’s. Thuis na de lunch ben ik met Fem naar Gijs en Marijke gegaan, daar hebben we een heerlijke appeltaart gebakken! Flip heeft me geholpen en een brief opgesteld voor Duo, omdat ik daar een probleempje mee heb. Het was heel fijn dat Flip me daarbij geholpen heeft en ik hoop dat ik nu van ze af ben! Aan het einde van de middag hadden we een borrel in het huisje, omdat Flip morgenvroeg weer teruggaat en toch graag mijn verjaardag wilde vieren. Toen ik in het huisje aankwam waren er slingers en ballonnen opgehangen! Ik heb kaarsjes uitgeblazen en een wens gedaan. In de avond zijn we met z’n 4en beneden gaan eten, die arme Bernard, de enige gasten die hij heeft gehad het hele paasweekend, waren wij!

Maandag, vandaag officieel volwassen, hoe dat voelt? Geen idee, ik voelde me in ieder geval heel erg gelukkig. Tijdens het ontbijt heb ik mijn cadeautjes uitgepakt. Zoveel mensen die een cadeautje mee hebben gegeven aan mijn ouders en zus! Super lief, iedereen bedankt! Van mijn ouders heb ik een heel mooi kettinkje gekregen en van mijn zus een H&M bon en boeken. Verder nog veel meer om te lezen, te eten en te gebruiken! Na het ontbijt zijn we naar de markt in Saillans gegaan, een hele leuke markt maar jammer genoeg niet heel groot. Het weer was nu veel beter dus we konden alles goed bekijken. In de middag hebben we weer bij het huisje gegeten, buiten! Hans en ik hebben binnen de tafel gedekt en eieren gebakken, daarna de tafel naar buiten gedragen et voila, manger! Na het eten kwamen de boeken en e-readers weer tevoorschijn, maar daar heb ik ze snel een einde aan gemaakt, want lezen kan ik hier ook natuurlijk. Ik wil genieten! We zijn vertrokken met de auto en hebben een leuke tocht gemaakt. Na 2 uur zijn we op een kermis gestrand, wie had dat gedacht, zijn we eindelijk volwassen lopen pa en moe nog over de kermis. Aan het einde van de middag volgde een lange weg terug. Eenmaal in het huisje hebben we rustig aan gedaan en alvast wat spullen verzameld, want morgen is alweer de laatste dag… het afscheid spookt al door mijn hoofd… We zijn, natuurlijk, geëindigd in La Colombe om van Isabelle haar kookkunsten te genieten. We zaten allemaal ontzettend vol, maar ik mocht niet opstaan. Kwamen daar Bernard en Isabelle aan met een zelfgemaakte taart! En kaarsjes! Bernard heeft zich die middag uit staan sloven in de keuken, het was de eerste keer dat hij die taart maakte, nou, hij smaakte goed!

Dinsdag hebben we uitgeslapen en rustig ontbeten, alle spullen werden weer ingepakt. Mijn eigen kussen en deken mag ik meenemen naar Bollène, ontzettend fijn, want mijn deken hier is zo zwaar en groot dat ik me amper om kan draaien en het is erg heet! We hebben Gijs en Marijke gedag gezegd en beneden ook, Juliën was die nacht net aangekomen, leuk om hem ook te zien. Hij is erg mager geworden, komt dat door zijn nieuwe liefde? Aangekomen in Bollène kregen we een rondleiding door Icko Apiculture van Pierre. Mijn vader vond het reuze interessant en zelfs ik was onder de indruk, als je dan echt ziet wat zich allemaal afspeelt binnen dat bedrijf en wat ze allemaal fabriceren, indrukwekkend! Na de rondleiding hebben we mijn spullen binnen gebracht en een wasje aangezet. We hebben buiten nog wat gedronken maar ja, had zit er toch echt op… mijn pruillip kwam al opzetten en voor ik het wist stond ik weer te janken. We hebben elkaar maar stevig beetgepakt en gelukkig zie ik Fem gauw weer. Daar bleef ik dan weer alleen achter, terwijl zij een uur of 10 moeten rijden naar het koude kikkerland. Tatjana de schoonmaakster heeft nog even met me gekletst en daarna ben ik naar mijn kamer gegaan. Ik heb mezelf beziggehouden met opruimen, projectje en GTST terugkijken. Nadat ik klaar was met de kinderen heb ik mezelf letterlijk in slaap gehuild.

Woensdag gelijk weer een lange dag, wat nu fijn was, want zo zit ik snel weer in het ritme. Mathilde moest vandaag ook de hele dag werken waardoor ik behalve tijdens de lunch, heel de dag alleen was met de kinderen, dit vind ik veel prettiger omdat ik dan mijn eigen gang kan gaan met ze, ten minste, ik voel me vrijer. In de ochtend zijn we eigenlijk alleen maar buiten geweest. Gisteren waren de kids blij me weer te zien, toen Axel me zag zei hij met een lach en een zacht mijn naam, zo van ooooh gelukkig ze is er weer. Maar vandaag was hij weer lastig hanteerbaar, wel te doen hoor, maar niet zo simpel als altijd. De dag ging snel en Sacha heeft in de middag ook lekker lang geslapen. Met Axel kijk ik dan een uurtje Nederlandse of Engelse tv/film op mijn laptop. Hij vindt het zandkasteel aan zee leuk! En Bob de bouwer ook. Iemand nog suggesties voor een jongetje van 4? Inde avond mochten de kids met papa mee op de grote grasmaaier. Sacha is he-le-maal idolaat van alles wat vroemvroem doet, dus hij was erg blij. Maar na 5 minuten 2 kids op schoot en dat ding besturen wordt een beetje lastig. Dus Sacha moest met mij mee naar binnen. Hij heeft nog nooit zo hard geschreeuwd en gestampvoet en gehuild als nu. Toen ik klaar was met werken had ik mezelf voorgenomen een lange douche te nemen. Daar kwam echter niks van terecht, want na een paar keer geklop op mijn deur moest ik er toch uit. Ik dacht dat het Pierre zou zijn want M was er niet, dus ik maakte me al zorgen. Na 2 keer zijn naam roepen toch maar met mijn handdoekje voor gaan kijken wie het was. Het was Axel met een beteuterd gezichtje. Papa was weer verder gegaan met maaien en dat hoorde hij natuurlijk, dus hij kon niet slapen. We hebben samen in bed naar het zandkasteel gekeken tot papa weer terug kwam.

Donderdag ben ik na het sporten naar Montsegur- sur lauzon gereden, dat is de plaats waar mijn ouders en opa en oma in juni zullen verblijven. Ik dacht ik ga is kijken hoe ze er dan bij zitten. Het was 15 minuten rijden en een mini klein dorpje met nix, helemaal niks. Ik heb er een uur rondgereden en uiteindelijk nog het huisje niet gevonden, mijn gps kent veel adressen niet, wat jammer is. Maar ik heb nu een nieuw adres dus binnenkort nog is een kijkje nemen. In de avond stelde P voor dat ik af en toe ook zou koken, omdat dat tot zijn taken behoord maar hij vaak later thuis is, waardoor ik en de kinderen een beetje om hem heen hangen tot hij klaar is. Ik vind het alleen maar leuk en heel fijn dat ik wat om handen heb en ben blij als ik iets van waardering terug vind.

Vrijdag toen ik uit was om 12 uur ben ik dan ook meteen aan de slag gegaan in de keuken. Of nee dat is niet waar. Ik heb buiten geluncht en mijn boek uitgelezen, vijftig tinten het laatste deel, met pijn in mijn hart… Daar kon ik me al die weken even in verstoppen, en nu moet ik weer een nieuw leuk boek zoeken. Dat doet me altijd pijn als een boek uit is. Haha. Ik had van mijn moeder een pakje van Knorr (of iets anders) gekregen voor een jachtsaus. Ik heb een beetje geïmproviseerd maar het was erg lekker. Tatjana was er die middag ook en we zijn samen lekker in de keuken bezig geweest. Ik dacht dat ik kip uit de vriezer had gehaald, maar later dacht Tatjana toch meer aan konijn, of schaap, of toch kip? We wisten het niet, maar het smaakte goed. Van Pierre kreeg ik `s avonds dan ook complimenten en dankjewel voor het koken, heel fijn! In de avond ben ik naar Orange gegaan om Nico en zijn Italiaanse vriend te ontmoeten. We hebben op het terras gezeten. De Italiaanse jongen was alleen een beetje een vreempie vond ik, maar verder oké. Rond 10en vroeg Nico aan de barman of hij koffie kon krijgen, nee niet in de avond. Dat vonden wij raar. Hier in Frankrijk is de service ronduit slecht te noemen, ik heb het nu al meerdere malen gezien, in de winkels, in bars, in restaurants; ze willen gewoon dat je wat kookt en zo niet oprotten. Vriendelijk? Dat woord kennen ze hier niet! Toen ik later naar de wc ging kon ik mijn lach niet inhouden. Boven de wc hing een bord: Hot coffee day and night.’’ Ik had de neiging het bord van de muur te rukken en het is even te vertalen voor meneer de Franse barman, maar ik heb me ingehouden.

Zaterdag heb ik vanaf 10 uur een uurtje op S gepast terwijl P met de Mud-day meedeed, A naar basketbal ging en M de boodschappen deed. Toen ze terugkwam heb ik de hele auto voor haar uitgepakt, want zij doen nogal wat boodschappen! Alleen maar fijn dat er altijd wat in huis is. Na de lunch vertrok M met S naar Montélimar om S voor een week bij opa en oma te brengen. Axel en ik hebben flink wat buiten gespeeld en gevoetbald. Op een gegeven moment wilde hij van iets hoogs afspringen en ik ging voor hem staan om hem te helpen, hij is een stuk rustiger zonder zijn broer. Weet je wat hij zei!? ‘Tu as le meme yeux comme ta soeur’’ (je hebt dezelfde ogen als je zus.) Ik kon hem wel omhelzen! Een kind van 4?! Die zoiets zegt! Hoe is dat mogelijk? Ik was er in ieder geval heel blij mee. Ook snapte hij aan het begin van de middag niet helemaal waar S nou heen ging, hij vroeg: ‘Naar de ouders van Floor?’’ Haha, nee dat is iets te ver weg. De auto’s met caravan zijn inmiddels al gesneuveld, er zijn wat onderdelen gebroken, afgevallen of kapot, maar Sacha is er nog steeds heel blij mee. Axel is wat verdrietig omdat hij zijn piraten kleurboek die hij heeft gehad kwijt is. Wat ik ook jammer vind omdat dat goed tijdverdrijf is tijdens de avonden. Om 6 uur was ik klaas met werken en ben ik naar Avignon vertrokken

Althans, dat was het plan, maar de dames hadden die dag een stadje bezocht en waren daar nog steeds, dus kwam ik op het idee om Tina is een bezoekje te brengen, dat was natuurlijk mega om dus een lange rit, maar ja, ik was toch vrij. Tina was verbaasd en we hebben even gepraat over hoe de laatste weken verlopen zijn, gewoon veel drukte en misverstanden, die nu gelukkig weer uit de wereld zijn. Ze was erg blij met haar verjaardagcadeautje die ik haar gegeven heb (een maand later), maar ze geneerde zich ook erg dat ze niks voor mij had. De meiden in Avignon wilde dansen vanavond en Tina reageerde enthousiast. Ze belde haar collega’s en we spraken af elkaar vanavond te zien. Toen ik onderweg was naar Bourbon (20 minuten voorbij Avignon) de woonplaats van Laksmi waar ik al vaker geslapen heb, belde Nicole om te zeggen dat ze moe waren en toch maar thuis bleven. Haha zo ben je wel even bezig. Ik dus Tina weer bellen om te zeggen dat ik vanavond helaas niet kom. Anderhalf uur later kwam ik om half 11 aan in bourbon. Ze waren aan het koken en we hebben lekker gegeten. Daarna zijn we naar boven gegaan en hebben knus met z’n 4en in bed gezeten. Ik viel in slaap en ben om half 12 naar mijn eigen bed gegaan.

De volgende ochtend hebben we ontbeten en de lunch en het avondeten alvast gemaakt, want we gaan naar het strand vandaag! De meiden hebben alles gesneden en ik heb gekookt. We hebben op het Franse gemakkie alles gedaan (niet goed voor mijn geduld) en om half 3 vertrokken we dan eindelijk naar Saintes Maries de la mer! Ik had mijn iPod bij me, die ik van mijn opa en oma had gekregen(!) en zij hadden een speaker bij zich. Er stonden de leukste en gekste zomer hits op dus we hebben flink lol gehad en vals gezongen in de auto. Ik had er de gekste zomer hits opstaan. Aangekomen op het strand hebben we gegeten, ik had honger! We hebben van de zon genoten en mooie foto’s gemaakt. We hebben gek gedaan en gedanst onder toezicht van alle aanwezigen. Ik heb een enorm leuke dag gehad, dat kunnen jullie wel terugzien op de foto’s!

Maandag ochtend heb ik snel een douche genomen, ontbeten en gekookt. In de middag vertrok ik naar school waar ik weer hard gewerkt heb aan mijn marketing lessen! Leuke gesprekken gehad met Gaelle, ik ga haar nog missen als ik hier weg ben! Na school kon ik nog even een uurtje genieten in de zon met mijn nieuwe boek dat ik van Fem gekregen heb. Geloof het os niet, het was vandaag 27 graden! Toen M thuiskwam moest ze snel weer weg. Ik heb Axel snel in bad gedaan en daarna heb ik nog een keer gezocht naar het piratenkleurboek. Die heb ik uiteindelijk gevonden in de speelkamer in een laatje, heel blij waren we! Om 7 uur zijn we naar beneden gegaan en hebben we samen de honden eten gegeven. Ik heb voorgesteld om samen buiten te eten, dat laat hij zich geen tweede keer zeggen! Hij vond mijn pasta in rode saus heerlijk en weer kreeg ik een compliment, nu van Axel. (P was nog op zijn werk). Het is nu buiten warmer dan binnen en het ruikt heerlijk naar dennen/kastanje- bomen en zomer! Ik heb 2 verhaaltjes voorgelezen en hem als een vliegtuig in zijn bed gegooid. Wat een sport, zowel fysiek als mentaal! Maar hij blijft naar me luisteren dus ik denk dat ik een goede voorlezeres ben!

Reacties

Reacties

Hans

Weer een leuk verhaal om te lezen .. We vonden het wel een flink stuk rijden voor een verjaardagsfeest visite , maar ja je wordt maar 1 x 21 .... Wel fijn dat je zo hebt genoten van de verrassing. Nu nog even wachten en dan zijn fem suus en Seva er.... En maar hopen dat het zwembad dan open is !!

Freek

Hey hey zusje! Leuk verhaal weer.
Was wel een verassing hé?
Ik moest mijn best nog doen om het niet te verklappen tijdens de Skype sessies.
Meerdere malen wilde ik iets zeggen en dan op het laatste moment bedacht ik me.
Ben blij dat je een mooi verjaardagsweekend hebt gehad.
Spreek je snel zusje! X

Fem

Super leuk weer zusje!
Ik was weer even helemaal terug in het leuke weekend!
Ik heb er ook van genoten, gelukkig zie ik je snel weer.
Ga zo door! Ik ben trots op je! Dikke kus je zus ????

Tien

Hoi lieffie, super leuk verhaal weer! :-)
Leuk he het derde boek?! Dat ze kindjes krijgen en wonen in dat mooie huis, veel leuker dan die rare sessies in de kamer van pijn, haha.
Geniet van het lekkere weer! Hier ook steeds beter!
Fijn dat t wat beter gaat tussen jou en P :)
Vrijdag tentfeest in ons dorpie. Zal een wijntje op je drinken en je heel erg missen!
Liefs xxxxxx

Natasja

Lieve Floor,
Nog gefeliciteerd en wat heerlijk weer om je blog te leven !
Ik ben jaloers op je mooie ervaringen !
Geniet er van !
X

opa

Ben wel een beetje(??) trots op je. Om je door die onverwachte visite heen te werken, dát was niet moeilijk, maar daarna de draad weer oppakken! En dat heb je óók geweldig gedaan. Je kunt echt zien dat je groeit. Maar ja je bent dan ook al éénentwintig! Al lezend kan ik niet anders vinden dan dat je de tijd van je leven hebt. We genieten van je blogs. We hebben één en ander natuurlijk op film en foto's ook gezien, maar jouw verhalen zijn toch het vlees op de botten. Nou, alle succes en liefs van ons beiden.

belinda

Wat een leuke verassing de famille op je verjaardag.Dit vergeet je nooit meer!!! Ik geniet van je verhalen!! Ga zo door!!! Hoelang blijf je als au-pair in frankrijk?
Je zou een boek moeten laten maken van al je ervaringen! Kunnen nieuwe au-pair's er ook van genieten.
Geniet van deze tijd het gaat allemaal zo snel!!
Liefs
belinda

Suze Nobel

Hallo Floor,wij vinden jouw belevenissen als au-pair erg leuk om te lezen.Je kan heel boeiend schrijven.Anouk,onze dochter is 20 jaar geleden in Pont St.Esprit au-pair geweest,dus het is allemaal wel een beetje herkenbaar.Wat een verrassing,he,dat bezoek van je ouders!Ik zag het allemaal voor me,wat hou je dan weer veel van elkaar!
Gijs en Marijke kennen wij ook,want wij kampeerden ook jaren in Aurel.Wij wensen je nog een heel leuke tijd daar,'t gaat allemaal wel lukken met jou.Dag! Groetjes, Hans en Suze.

sabina

Hoi Floor,

kan me goed voorstellen dat je dolblij bent met je ouders en je zus ineens in frankrijk. Na 2 maanden wel even fijn om lekker vertrouwd bij je ouders op de bank te zitten.
fijn dat je je draai hebt gevonden en ook genoeg geniet met vrienden daar. Floor, geniet van het Franse weer en de mooie omgeving. Ben benieuwd naar je nederlands/franse accent, haha.

hoop snel weer wat te lezen. Xx van mij, pim en de kids

Suzanne

Prachtig verhaal! En het filmpje van de ontmoeting met je ouders en Femke zeggen meer dan 1000 woorden. Dat had je nou echt even nodig. Respect voor jou hoe je alles aanpakt en dan ook nog ruggengraat toont!! Deze ervaring is nu al een enorme levensles, hup angsten overwinnen en doorgaan. Chapeau!!! Xxx????

Elfie

Wat een leuk verhaal!
Nog gefeliciteerd met je verjaardag
Heb met je moeder vandaag in de tuin gezeten en alle leuke verhalen gehoord.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!