Vive-la-Floor.reismee.nl

Faire du sport

Dinsdag 10 maart. Vandaag begon mijn les om 09:50 uur. Ik heb op 2 uur na les met dezelfde klas. Dinsdag ochtend begin ik met een andere klas. Dit zijn maar 8 leerlingen en de meeste zijn meiden. Zij krijgen dan een uurtje Engels, ze moesten dus een voorstelrondje doen in het Engels voor mij. Jullie kennen wel van die Fransen die Engels proberen te praten met een leuk accent? Nou, zo klinkt het ongeveer. Maar ze zijn allemaal erg geïnteresseerd in mijn leven hier en vragen me veel. Er was een meisje, zij vroeg of ik hier voor lerares aan het studeren was. Haha, die had ik nog niet eerder gehoord. Als de andere klas komt, hebben we klassikaal les, we krijgen dan teksten over een bepaald bedrijf en moeten daar de vragen voor beantwoorden. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk te luisteren en dan leer ik al heel veel. Woorden die ik niet snap of niet ken schrijf ik op en zoek ik thuis op. Om 12 uur gaat de bel en dan ben ik uit. Dan ga ik als een speer naar mijn auto want om 12:15 uur begint de sportklas bij Icko. Daar hebben we ons flink uitgesloofd, want de coach was ziek, dus we hebben zelf voor coach gespeeld. De mannen waren er allemaal niet dus we waren met 5 vrouwen, dat was wel lachen!

Na de lunch ben ik weer in mijn auto gesprongen en naar Rochegude gereden, een naastgelegen dorpje hier 15 minuten vandaan. Daar had ik met Nicolas afgesproken, een jongen die sinds 2 weken au pair is in Orange, bij een alleenstaande moeder met een tweeling, 2 jongens van 8. Nou Nico hoeft zijn best niet te doen, want met voetballen is hij al een heel eind! Gelukkig heeft hij het naar z’n zin. We hebben lekker in de zon op een terrasje gezeten en koffie gedronken, want als je hier in de middag ‘een jus d’abricot’’ besteld, lachen ze je nog net niet uit. Koffie dus. We hebben over veel dingen gepraat, de bekende heimwee-kinderen luisteren niet- enz. gepraat. Maar hij is en blijft natuurlijk wel een man en dit betekent dat hij met alles veel makkelijker omgaat. En, een belangrijk verschilletje, hij denkt niet wat anderen misschien, eventueel, zouden kunnen denken. Moet ik misschien, eventueel toch ook maar is mee stoppen. Ook komt hij net uit Zuid-Amerika, waar hij 3 maanden heeft gereisd. Omdat hij een internationale studie wil doen waar je minstens 3 talen voor moet kunnen spreken, heeft hij daar in de laatste 2 weken even geregeld dat hij hier tot eind mei kan werken als au pair. Vervolgens vertrekt hij eind mei naar Italië om vrienden te ontmoeten. Hij heeft een Gap-year en probeert daar zoveel mogelijk uit te halen!

Ik ben na onze date nog even naar de Intermarché gereden, voor ‘schoolkoeken’, schriften, pennen, potloden en mappen. Het ritueel van 6 tot 8 kennen jullie inmiddels dus daar zal ik verder geen aandacht aan besteden.

Woensdag was weer een lange dag, in de ochtend heb ik een uurtje op Axel gepast terwijl Mathilde met Sacha naar de dokter was voor een vaccin. Ik heb met Axel geverfd, dat vond hij (voor 15 minuten) best heel leuk. Samen met Mathilde hebben we een kasteel van Playmobil in elkaar gezet, daar is Axel daarna een tijdje zoet mee geweest. Pierre kwam `s middags thuis eten en we hebben buiten in de tuin nog een klein wandelingetje gemaakt. In de middag ging Mathilde naar de zus van Pierre, zij heeft haar knie gebroken tijdens het weekje skiën in Val d’isère… Arme zij en arme Tina. Sacha lag om 2 uur in bed en Axel mocht een uurtje voor de tv. In de speelkamer staat een kast met van alles en nog wat erin, dus daar kijken we nu wat meer in. We hebben wat spelletjes gedaan en om 4 uur werd Sacha weer wakker. Nog meer gespeeld in de speelkamer. De tijd kruipt dan echt voorbij. We hebben ook nog een uur in de tuin getuinierd, hier houdt Axel erg van en Sacha dus automatisch ook. Ze hadden een klein tasje met kinder-tuinier-dingetjes. En omdat er net aarde was gestort op het gras, konden ze lekker aan de slag. Het bad waar de kinderen altijd in gaan, was een beetje stuk, de witte laag in het bad laat namelijk los. Ik heb de kinderen dus in het bad gedaan in de kamer van de ouders. Terwijl Mathilde mij haar nieuwste kleren liet zien die ze die middag had gekocht, ze heeft echt een beetje dezelfde smaak als ik, heel hip en gedurfd, veel kleuren en heel duur, haha! Daarna heb ik met de jongens zoals gewoonlijk op de kamer van Axel gespeeld. En om 8 uur mocht ik weer naar mijn kamer. Morgen eindelijk uitslapen!

Klop klop, ik ontwaak uit een coma, wat hoor ik? Klop klop, ‘’Floor?!’’ O nee, wat is hier aan de hand? Het is kwart voor 8. Ik trek snel een T-shirt aan en doe in mijn string de deur open. Pierre: ‘Sacha is ziek, je moet voor hem zorgen vandaag.’’ Neeeee! “Uuuh, Qui j’arrive.’’

Daar zat ik dan, om 8 uur aan het ontbijt. Ik zou vanmiddag naar Tina gaan om voor het makelaarskantoor waar zij werkt een huis te bekijken als zogenaamd toekomstig koper, omdat mijn vader interesse zou hebben. Verdere details laat ik weg, haha. Ik heb dit tegen Mathilde gezegd en gelukkig zou ze zorgen dat ze om 1 uur weer terug zou zijn zodat ik weg kon. Sacha heeft in de ochtend alleen maar geslapen, ik heb Rio gekeken in het Frans, want die hadden ze aangezet voor hem. Een halfuur later kreeg ik een berichtje van Mathilde dat ze een afspraak had gemaakt bij de dokter voor Sacha, hij spuugde namelijk alles weer uit, maar het enige wat hij binnenkreeg was water, dat was voor ons een meevaller want alles wat eruit kwam was dan ook alleen maar water, dan kan ik er wel naar kijken en het opruimen. Maar wel gevaarlijk omdat hij zo snel uitdroogt, ook omdat alles er van onderen uit kwam. Ja jongens, lekker verhaaltje hè!? Maar hé, dat hoort er ook bij! Een dik uur later stond ze dus alweer op de stoep. Ik heb 2 keer aangeboden mee te gaan maar dit hoefde niet. Eenmaal terug had hij de hele auto ondergekotst en was ze de tas vergeten bij de dokter. Had mij dan ook gewoon meegenomen! We hebben samen zielig op Sacha neer gekeken, arm kind. Ondertussen zo’n 20 keer mijn handen gewassen, ik moet handcrème kopen want ze zijn rood en pijnlijk! Ik ben om 1 uur vertrokken en heb daar een grappige middag gehad met Tina. Zij praatte Duits en ik Nederlands. En dan moet je elkaar nog begrijpen ook! Ik zou haar in de avond weer zien want dan zouden we eindelijk is wat gaan drinken samen. Maar P en M gingen met Claire en Cedric en de ouders uiteten voor de verjaardag van Pierres en Claires moeder. Maar omdat Sacha ziek was zijn ze niet weggegaan. Maar nu kon Tina niet omdat zij wel voor de kinderen moest zorgen, jammer maar helaas.

Vandaag, vrijdag, ga ik een hele dag naar school. In de middag heb ik thuis gegeten en even op Sacha gepast.

Zaterdag mocht ik lekker tot 09:30 uur blijven liggen. Dan gaat de ochtend gelijk een stuk sneller. Pierre zou naar basketbal gaan met Axel, maar hé, Axel kon natuurlijk niet achterblijven en is nu ook ziek! Axel geeft gelukkig wel veel om de televisie en daar was Rio weer. Serieus dit is de derde keer dat ik die zie. Ze zijn enorm rustig als ze ziek zijn en er mag veel tv gekeken worden. Dus vandaag hoef ik geen creativiteit toe te passen. In de middag hebben we met z’n drieën de kinderen op bed gelegd. Ik had Sacha vanochtend al in bad gedaan omdat hij zichzelf onder gepoept had. Die Mathilde draait deze dagen ongeveer 3 wassen per dag. Want met al die bacillen gooi ik mijn kleding ook elke dag in de was. Eindelijk de kinderen geïnstalleerd in bed en ja hoor, daar ging Axel weer. Bed verschonen. Een half uur later was het dan eindelijk rustig. P en M hadden een afspraak en gingen weg. Ik hoopte maar dat die 2 zieke duifjes nog even zouden slapen. Maar een halfuur vertoonde Axel de eerste kreten alweer. Het is voor het eerst dat hij mijn naam roept, ik ben blij verrast. Ik hoorde boven wat gerommel en als ik aankom hangt hij met zijn hoofd boven de wc pot. Daarna nog een paar keer terug in bed. Maar dit werkte natuurlijk niet. Ik heb hem naar beneden gedragen en op de bank gelegd. Daar heeft hij lang tv gekeken. Sacha werd om 16:15 uur wakker en heeft ook voor de tv gehangen. Om half 6 kwamen P en M weer terug. Ze zeiden toen ook meteen dat ik mocht gaan als ik wilde. Ik heb toen snel mijn spullen bij elkaar gepakt en ben in mijn autootje gesprongen. Ik neem de snelweg niet meer, saai en duurder!

In Avignon aangekomen hebben we ergens goedkoop een pizza gehaald en zijn daarna de bar ingedoken. Om 12 uur ben ik met Nicole naar haar huis gereden in L’isle sur la sorgue. Zij heeft daar een eigen woninkje boven de zeepwinkel van haar Host mom. Het is gewoon een kleine kamer met een koelkastje en een badkamer, de afwas moest ze nog doen, in de badkamer, een heel grappig gezicht. We moesten samen in haar eenpersoonsbed slapen, ik had hier dus niet echt hoge verwachtingen van. Maar ik werd de volgende ochtend wakker en heb heerlijk geslapen! Om half 12 zijn we vertrokken om naar de bakker te gaan voor pain du chocolats. Er is daar op zondag altijd markt. Nu was het weer erg slecht en heb ik 2 dagen met natte sokken en schoenen gelopen. Maar het is een prachtig klein stadje, het wordt ook wel het Venetië van Frankrijk genoemd. Om 2 uur hadden we met Laksmi en Nicolas afgesproken, maar Laksmi moest de kinderen onverwachts opvangen, dus we hebben met z’n drieën de hele middag in een café/bar/restaurant gehangen en lekker gepraat. Om 6 uur heb ik Nicolas thuis gebracht in Orange en om half 7 was ik weer thuis.

Ik had gisteren aangeboden in de ochtend op Axel te passen, want hij was nog steeds ziek en anders moet Mathilde de hele dag thuisblijven. Dit vonden ze heel fijn. Axel ligt alleen maar voor de tv dus daar had ik geen gedoe mee gelukkig. In de middag ging ik weer naar school. De lerares is echt ontzettend aardig en doet veel moeite voor me, ze vraagt veel en wil me met alles helpen! Zelfs leuke activiteiten bedenken die ik met de kinderen kan doen, zij heeft zelfs namelijk 2 jongens van 6 en 9, dus ze herkent veel. Ik weet nu wat leuke plekken waar ik met ze heen kan gaan, als ik met ze mag rijden binnenkort.

Woensdag was weer ‘de lange dag’ maar ik ben heel tevreden. Axel was de hele dag heel lief. Behalve dat hij huilend wakker werd omdat hij zijn nek verdraaid had. Dus de ochtend op bed en verhaaltjes voorgelezen. Mathilde moest met Sacha nog een keer naar de dokter voor nog een prik. In die tijd heb ik met hem 2 paashazen van een wc rol gemaakt. Hij was niet heel enthousiast, maar hij had dan ook heeeeeel veel pijn in zijn nek. Toen Sacha er ook weer was heb ik met ze boven gespeeld totdat Axel in slaap viel. Ik ben met Sacha naar beneden gegaan en heb de grote kast weer opengetrokken. Ook heeft hij geschilderd, hij vond het water nog het allerleukst, wel ja, we waren weer een uurtje verder. Om 12 uur kwam Mathilde beneden om te koken en ben ik met bellenblazen en kinderen naar buiten gegaan, het was vandaag 20 graden en volle zon, dus genieten! Pierre kwam vandaag niet thuis eten omdat hij het ontzettend druk heeft op zijn werk. Ik had Mathilde gisteren verteld over leuke speelplekken waar we vandaag naartoe zouden kunnen gaan maar heb haar er niet meer over gehoord, en omdat ik niet met de kinderen mag rijden, liet ik het maar zo. Ik heb mijn best gedaan! Om 2 uur ging ze naar boven met Sacha en heb ik 2 uur met Axel gespeeld, Monsieur Patate, Domino, Playmobil, kleurplaten printen en kleuren, niks was hem te veel. Wonder! Om 4 uur kwam Mathilde weer beneden met Sacha en heeft ze een rugtasje ingepakt met lekkers. We hebben een lekkere wandeling gemaakt met de kinderen en de 2 honden, die meer aandacht eisen dan de kids bij elkaar. Het was een leuk gezicht. Want ook hier eten honden stront, en hoe agressief de baasjes daarvan worden is ook hetzelfde! Zutt wilde natuurlijk het liefst zijn eigen weg gaan en Brooklyn kan, heb ik het idee, nooit goed ademen (ik mag ze meenemen naar Nederland als ik wil, aanbod geldt nog steeds, iemand interesse?). Hij snurkt en knort als een bezetene en komt amper de heuveltjes op, die mag zo dus aan de beademing! Sacha wil alleen maar in de plassen lopen en springen, maar dat mag niet. Dus mama en ik zijn druk met 4 kinderen kan je wel zeggen. Axel had een balletje en was weer super lief en braaf. En nee, ik heb hem echt niks gegeven! Behalve complimentjes. Om 5 uur kwamen we weer thuis en om kwart voor 6 heb ik ze in bad gestopt. Ik vond het wel mooi geweest en had bedacht dat ze om half 7 wel even tv mochten kijken. Maar nee, Axel wilde met me kleuren, nou, ik sta nog steeds paf! Helaas was voor Axel te pret uit toen papa thuiskwam. Hij had in de keuken spaghetti met kaas gemaakt en Axel vond het vies. Hij kreeg (voor het eerst) een preek van papa en moest zonder eten en verhaaltje (alweer) naar bed. Toen ik later boven kwam met Sacha lag hij al heel zielig in bed. Ik heb hem nog maar even verteld hoe blij ik met hem was vandaag en da hij eigenlijk een beetje geluk had omdat ik vanochtend al 3 verhalen had voorgelezen. Hij knikte braaf en is gaan slapen. Maar morgen kan het natuurlijk zo weer anders zijn.

Vandaag is het alweer donderdag, de week is snel gegaan vond ik, en goed! Ik was al bang dat uitslapen er misschien toch niet in zou zitten vandaag omdat er al dagen een man, Robert in huis loopt om mijn deur dicht te metselen, ik had 2 deuren dus geen paniek! Maar om kwart over 9 werd er dus op mijn deur geklopt en kwam hij vertellen dat ik er maar is uit moest. Haha, het is een ontzettend aardige man en hij is flink aan het klussen in huis! Vandaag heb ik buiten gesport, en niet hardlopen zoals ik dacht, maar gewoon op het terrein van Icko. Alles is buiten uitgestald en er waren veel nieuwe spullen aangeschaft. En het was zwaar! Mijn pijnlijke lichaam was nog herstellende van dinsdag, maar daar was dus geen tijd meer voor! Daarna ben ik een cadeautje voor Tina gaan kopen want zij was zondag jarig en ze is door haar examens heen, voorlopig. Vanavond hen ik met haar afgesproken en morgen avond zie ik Nicolas. Morgen ga ik een hele dag naar school en zaterdag moet ik ook de hele dag oppassen, want ze gaan uiteten. Maar zondag heb ik lekker voor mezelf en kan ik doen wat ik wil. Wat een sociaal leven ineens hè!? En dan zijn het nog maar 6 weken voordat Femke, Suzanne en Seva komen! Zo, ik ga nu even een uurtje Vijftig tinten lezen voordat iedereen hier zo weer thuiskomt!

Reacties

Reacties

Je moeder

Ondanks dat ik al veel verhalen ken, is het toch heel leuk om ze te lezen. Je merkt dat het je allemaal wat gemakkelijker afgaat, veel zelfverzekerder, het mooie is dat het werkt! De kids reageren nu veel beter op je. Maar het heeft gewoon even tijd nodig gehad. Volgens mij ga je sporten nog echt leuk vinden!!! Wie had dat gedacht. Je komt afgetraind terug. Nou hier alles goed hoor, hopen. Dat het snel eind mei is, dan zien we elkaar eindelijk weer. Liefs van je moeder

Suzanne

Phoe hee! Deur dicht metselen.... Eigenlijk jammer dat ze je dit van tevoren hebben verteld????. Dat was anders ook een mooi verhaal geweest...
Je blog was weer leuk om te lezen en je drukke programma zorgt, zo te lezen voor meer voldoening. Goed bezig goudlokje!! Dikke X.

Tinus

Hey Loetje, haha. Moet elke x aan jou denken als ik magere yoghurt of Loetje eet, hihihi.
Wat ik me afvroeg of je ondertussen al vloeiend Frans spreekt?
Via skype binnenkort een overhoring :D
Slaap lekker schat, veel plezier morgen op school en met Nicolas. Is ie sexy?? X

Opa

Bedankt weer, lieve meid voor je mooie verhaal. Je hebt wel een heel ander leven dan je gewend was, maar het gaat je - zo te lezen - goed af. Wat die honden betreft, is 't niet wat voor Jan Kip? (Of de Chinees?) Maar dat zal de bedoeling wel niet zijn. Lekker dat die jongens je nu een beetje gaan kennen en (dus) waarderen. Wat word je internationaal!! Ik ga me echt een provinciaaltje voelen, hier in m'n bovenkamer. Leer je de kids nog wat Nederlands ook, tussendoor? Groeten van ons beiden,

liefs,
Opa

Karin van der Horst

Hoi Floor, wat een leuk verhaal om te lezen. Tip voor een spel: nu het zo 2 weken voor Pasen is; verstop iedere dag zo'n plastic ei heeeeel ver weg, zodat ze lekker lang moeten zoeken. ha, ha, ha! Hierna versieren en zo komen er iedere dag 2 eitjes in een Paas tak. En met Pasen is de tak dan lekker vol!
Veel succes en plezier met alles wat je de komende tijd weer gaat ondernemen.

Groetjes Karin

Rob Talboom

Zo, Floor, ben er eens even voor gaan zitten om al die belevenissen van jou te lezen. Eerste tip: schrijf een boek "l'aventure de Floor T. en France".
In Frankrijk Engelse les op school, "le monde déformer". En ook bizar: Floor comme animatrice sportive. Straks word je nog een echt animal sportif, het moet niet gekker worden daar in Frankrijk...
Gelukkig lees ik dat je genoeg sociale contacten hebt, en ... een autootje om overal naartoe te scheuren, c'est bien arranger. Lekker mobiel om alle dates af te lopen.
Maar...helaas, ik lees ook over kindjes die lekker alles onder kotsen (dégueuler, even opgezocht), en dan mag jij (helpen) opruimen. Cela me donne envie de vomir...
Zo, Floor tot zover even een reactie van je alleeerliefste oom uit NL. Voor het gastgezin:
"Salutation d'oncle le plus adorable de Pays Bas"!

oma Elly

Ha Floor,Als ik je een cijfer mocht geven gaf ik je een 10 met een griffel! Het wordt eind juli nog een roerend afscheid tussen jou en de jongens.Die gaan jou echt missen. Maar wat zijn ze veel ziek. Je bent daar haast een ziekenverzorgster.Maar ook voor de ouders zal het zwaar na juli worden.Wij vertrekken morgen voor een paar dagen. We slapen bij Diny en gaan wat bezoekjes afleggen.Met Fem en Tineke naar de wasstraat geweest. We vertrekken met een smetteloze witte auto naar het Noorden.Ik wens je een leuke zondag toe.Hr.gr. van Oma.

Fem

Hee Floortje! Leuk je verhaal weer te lezen. Ik ga er elke keer lekker voor zitten. Goed dat je alles aanpakt en veel onderneemt. Het idee van Karin is wel leuk! Je kan ook een keer iets met ze bakken? Lekkere koekjes ofzo. heb je nu ook eindelijk spierballen van dat sporten daar? Wel grappig om te lezen hoor! Ik ben idd ook wel benieuwd naar je Franse taal! Leren de jongens ook een beetje Nederlands? Of meer Engels? Succes weer met alles, ik ga er ook weer tegenaan deze week! Spreek je snel! Xxxx ????

Femke

Hee die vraagtekens waren smileys! Haha xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!