Vive-la-Floor.reismee.nl

Les filles d'Avignon et la Lycée lucie Aubrac Bollène

Hallo allemaal! Hier weer een leuk verhaaltje van mij. Het is vandaag dinsdag. Ik heb flink gezweet tijdens het sporten, een goed teken! Om half 2 ben ik naar de Intermarché vertrokken voor de ingrediënten voor de Bobotie. Ik was nu sneller klaar dan de laatste keer omdat ik inmiddels een beetje weet waar alles ligt. Thuis ben ik meteen aan de slag gegaan met koken. Om 4 uur heb ik nog even gelezen (vijftig tinten grijs deel 2) en Moordvrouw teruggekeken. Om 6 uur kwam alles weer thuis. En wat vonden ze het lekker ruiken! Axel is de hele week bij opa en oma dus ik had alleen Sacha. Het bad-ritueel verliep rustig en om 7 uur zaten we aan tafel. Zelfs Mathilde heeft er een bord bij gepakt en heeft avond gegeten! Iedereen heeft 2 keer opgeschept, dus ik was blij. En toen Pierre na het eten zei dat hij de boete zou vergeven en vergeten kon mijn geluk niet meer op. Dat is weer een zorg minder.

Woensdag moest ik de hele dag op Sacha passen. ’s Ochtends tijdens het ontbijt was hij alleen maar aan het huilen dus ik vroeg wat ik vandaag met hem zou kunnen doen. Om half 11 ben ik met hem naar buiten gegaan om met zijn driewielfiets (met een stang eraan zodat ik hem kan sturen) te wandelen. Echter kwamen we niet ver. Eenmaal beneden bij de poort wilde de hond ontsnappen (altijd) dus die probeerde ik achter het hek te houden. In die 2 seconde viel Sacha naar beneden de weg op. Dat is best een steil stukje en hij kwam hard terecht. Ik met trillende knieën naar hem toe. Hij had een flinke schaafwond op zijn voorhoofd en verder nog wat krasjes op zijn gezicht. Ik ben enorm geschrokken en heb binnen gelijk Mathilde op de hoogte gebracht. Zij kwam naar huis om er crème op te smeren. Beide hebben ze benadrukt dat ik hem echt niet alleen kan laten en dat hij anders is dan Axel, wat ik natuurlijk wel weet. Een beetje van de schrik bekomen, heb ik Mathilde helpen koken (middag) en hebben we best leuk gekletst tijdens het eten, over haar jeugd, werk en Pierre natuurlijk. Om 2 uur kwam hij ziek thuis, hij is al weken niet lekker en erg verkouden. Gelukkig heeft Sacha Pierre niet gezien en kon ik Sacha om 2 uur ook rustig op bed leggen. Om 4 uur was hij weer wakker en heb ik met hem gespeeld. Om 6 uur heb ik hem in bad gedaan. P en M zouden eigenlijk allebei tot een uur of tien laat doorwerken omdat er in Maart een deadline is voor hun bedrijf. Maar P was ziek dus Mathilde kwam pas om 11 uur thuis, harde werker!

Donderdag ben ik om 9 uur naar Avignon vertrokken om te gaan shoppen met Laksmi en Nicole. Er waren die dag windstoten tot 120 km/ uur. Ik wist dat niet, dat was maar goed ook want anders had ik waarschijnlijk niet gedurfd. Ik moest mijn stuur echt met 2 handen omklemmen om niet buiten de lijnen te wijken. Al met al geen rustige fijne rit. Weer een uiterste! Vorige week pikdonker en nu dit. Maar ik ben veilig aangekomen. Vanuit Avignon ben ik achter Laksmi en Nicole aangereden, we gingen naar een shopping mal in verband met de harde wind was dat beter. Buiten werd je ook letterlijk omver geblazen. De eerste winkel was de H&M en de tweede de Bershka. Nou, dat was het voor mij, ik kon weer naar huis, haha. We zijn natuurlijk nog veel meer winkels in geweest, maar meer budget was er voor mij niet. Om 2 uur zijn we terug gereden naar het centrum van Avignon, daar hebben we in een goedkope kebab tent gegeten. Ik moet zeggen dat het nog best lekker was ook. We hebben enorm leuke gesprekken en lachen veel. Ze herkennen (gelukkig) veel van mijn problemen van nu en daar hou ik me dus aan vast, dat iedereen dat op het begin heeft. Om kwart voor 4 zat ik weer in de auto, de wind was nog niet gaan liggen en dus ben in heel alert geweest. Ik heb niet harder dan 90 km/ uur gereden en werd van alle kanten met 130 ingehaald, die Fransen rijden als gekken hoor. Ik kon mijn auto amper op de weg houden en zij razen gewoon voorbij alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Ik was rond 5 uur weer thuis, veilig! Mathilde en Sacha kwamen om 6 uur. Mathilde is na een uur weer vertrokken om bij haar ouders in Montelimar Axel te gaan halen. Ze is daar blijven slapen en komt morgen weer terug. Pierre zou nu wel tot laat werken, dus ik heb Sacha om 8 uur in bed gelegd en daarvoor mijn Engelse kinderboekjes tevoorschijn gehaald. Hij vond het reuze interessant en heeft naar alle 3 geluisterd. Later die avond belde Tina om te vragen of ik naar Rochegude kwam voor een drankje, ze was daar met collega’s en het is vlakbij Bollène. Helaas kon ik niet komen. Maar we hebben nu voor volgende week donderdag afgesproken, en lekker dichtbij!

Vrijdag was ik er om half 9 uit. Pierre vertrok naar zijn werk en ik bleef thuis met Sacha. We hebben met de auto’s gespeeld, met de blokken en heb nog het één en ander uit de kast getrokken. Om half 1 heb ik eten voor hem gemaakt pasta met ham en crème, nou dat lust hij wel! Om 2 uur heb ik hem in bed gelegd en om kwart over 4 kwam Mathilde weer thuis met Axel. Ik heb haar geholpen met de koffer van Axel uitpakken. Om 6 uur heb ik ze in bad gestopt. Rustig was dat niet. Axel luistert erg slecht naar me en ik heb toestemming om soms wat harder op te treden, dat willen ze juist graag van me zien. Toen Axel een beker water uit het bad over me heen gooide was ik er ook gelijk klaar mee en heb hem eruit gehaald. Mathilde heeft daarvoor ook nog een keer opgetreden en daar was ik haar dankbaar voor. De kinderen willen daarna altijd naar de kamer van mama en papa, dus daar ga ik dan ook maar heen. Ik had afgelopen zondag een uitnodiging van hen gekregen voor een kleding winkel waar de nieuwe collectie gepresenteerd zou worden, van het merk Kiabi. Je zou dan 50% korting krijgen op je favoriete artikel. Dat was dus vanavond van 6 tot 8 en inmiddels was het half 7 dus ik had de hoop al een beetje opgegeven dat ik daar samen met Mathilde heen kon. Maar na het bad zei ze dat ik kon gaan als ik wilde. En nu het bad-ritueel was ik daar eigenlijk wel erg aan toe. Dus ik in de auto daarheen. Het was een mega winkel! Deed me een beetje denken aan de Primark, de kleding is net iets duurder dan dat maar alsnog goedkoop. En de afdelingen kinder kleding zijn ontzettend groot, dus voor je kinderen winkelen is hier de hemel. Ik heb uiteindelijk een roze korte broek gevonden en simpele zwarte schoenen voor de zomer. Om 8 uur was ik weer thuis en heb ik net als de dag ervoor trots mijn kleding laten zien aan Mathilde. Want over Skype je kleding laten zien is toch best lastig zo bleek.

Zaterdag ging Mathilde met Sacha boodschappen doen en een prik halen bij de dokter voor Sacha. Ik bleef met Axel thuis. Maar Pierre was ook thuis met een meneer die hier het huis komt verbouwen. Er lopen hier de hele dag werklui + tuinmannen en de vloer is dus erg vies. Er zal binnenkort, geen idee wanneer, een nieuwe vloer komen en ook willen ze de keuken verbouwen. Heb ik net een jaar in Rockanje in een verbouwing geleefd, beginnen ze hier! Terwijl ik hier alles al zo mooi vind! Ben benieuwd wat het resultaat wordt! In ieder geval is het voor mij op zo’n moment lastig te handelen, omdat Axel alleen maar achter zijn vader aanloopt en ik dus achter Axel. Maar voor de volgende keer mag ik hem gewoon zeggen dat hij bij mij moet blijven, en nee, het is niet erg als hij gaat huilen. Dat ga ik dus vanaf nu proberen te doen. Om 3 uur heb ik toch weer contact gezocht met de meiden uit Avignon, hoewel ik gezegd had daar dit weekend niet weer heen te gaan. Maar Tina moet nog steeds leren en de andere Au pairs zijn nog op vakantie, en ik heb het gewoon echt nodig. Dus om 4 uur vertrok ik, in alle rust, naar Avignon. Voor de verandering heb ik de snelweg en de péage gemeden. Het ging veel sneller dan verwacht, ik 50 minuten was ik er. De meiden waren aan de late kant en dus moest ik een uur wachten op de parkeerplaats, maar de kermis stond er nog steeds en ik moest nodig plassen, dus ik hoopte dat ik daar een wc kon vinden. Het was lekker weer en de kermis was enorm groot en heel druk. Ik heb mijn ogen uitgekeken, en ja, van de kermis wordt je spontaan toch wel vrolijk. Ik heb een wafel op met Nutella, maar geen wc gevonden. Dat is in Nederland op de kermis toch anders. Oom betaal je hier voor een wafel met Nutella, of een crêpe of wat dan ook maar €2,50, terwijl je daar in Nederland zo €5 voor betaald (Weet je nog Fem, in Amsterdam!). Om 6 uur kwamen de meiden eindelijk en zijn we lopend naar de stad gegaan. Onderweg bij een kroeg vol oude mannen gestopt omdat ik zo nodig moest plassen. Nou dan krijg je aandacht hoor, 4 meiden die vragen of er één mag plassen. De flauwste grappen werden gemaakt! Snel onze weg vervolgd zijn we op een leuk plein terecht gekomen waar veel studenten komen. We hebben koffie gedronken op het terras en daarna zijn we naar binnen verhuist. We hebben lekker op de bank gehangen daar en hard gelachen. Er werd die avond een nieuw drankje geïntroduceerd waar de hele avond mee gelopen werd. Een soort rode wijn met veel fruit er door heen en ook een witte frisse fruitwijn met schijfjes komkommer, nou je hoort het al, helemaal iets voor mij! Ik heb ze beiden geproefd en moet zeggen dat het beter smaakt dan normale wijn. We werden er nog vrolijker van dan we al waren en de sfeer zat er goed in. Intussen liep er steeds een leuke jongen voorbij, op een gegeven moment is hij bij ons komen zitten (die durft! Zomaar op 4 meiden afstappen, zie je het voor je dat ik op 4 jongens afstap?) Hij bleek het gezicht van het bedrijf te zijn die de drankjes verkoopt. En zo werden de glazen dus snel bijgevuld. Ik most nog rijden. En jullie weten dat ik na 4 slokken echt wel genoeg heb en het meteen voel in mijn benen. We hebben daar tot 9 uur met Matthieu gezeten en het was erg gezellig. Daarna zijn we in dezelfde goedkope tent als donderdag wat gaan eten om daarna ‘Wall Street’ (leuke bar) in te duiken. Daar hebben we aan een 4-persoons tafeltje gezeten en nog flink gepraat. Maar intussen waren we allemaal best moe en ze hadden zich voorgenomen niet uit te gaan die avond. En ik als moeder-overste die ze dat bleef herinneren, zijn we om 12 uur naar de auto’s terug gelopen. Onderweg door de stille straatjes nog lastig gevallen door 3 dronken mannen, of jongetjes, hoe je het noemen wilt. Maar we hebben ze af weten te schudden en zijn snel de auto ingegaan. Vanuit daar zijn we naar Bourbon gereden, waar Laksmi woont en waar we vorige week ook sliepen. Omdat de familie morgen wel terug komt maar ze wist niet hoe laat, was het plan om 8 uur op te staan. Intussen vertelde Fem mij dat Zij en Suzanne en Seva definitief geboekt hebben en de eerste week van mei komen, dus nu was de avond helemaal af! Om 2 uur lagen we dan eindelijk in bed.

Om 9 uur wekte Laksmi mij. De rest was al wakker, natuurlijk. We hebben ontbeten en zijn eigenlijk vrij snel vertrokken. Eerst even langs een goedkoop benzinestation voor mij, daarna naar de parkeerplaats bij het centrum. Daar kon ik mijn auto parkeren en bij Laksmi en de rest instappen. We zijn naar Caumont-sur-Durance gereden, waar Eva woont. Zij moest daar even opruimen en schoonmaken. Ik moest nodig naar de wc dus mocht het huis even snel zien. Ook haar familie was nog op vakantie. Dit huis was weer anders, donkere kleuren en oud. De volledige bovenverdieping was voor haar. Maar allemaal erg donker en een beetje een benauwd gevoel kreeg ik er bij. We hebben haar een uurtje alleen gelaten en zijn het stadje gaan bekijken. Het was heel klein en er is niet veel te zien en te doen. We hebben op een bankje van het zonnetje genoten, want die scheen vandaag al vroeg! Na een uur hebben we Eva weer opgehaald en zijn we terug gereden naar Avignon. We hebben bij een hele lekkere goedkope bakker pizza en pain du chocolats gehaald (hele goede combi) en zijn toen naar een prachtig park gelopen waar we alweer in de volle zon konden genieten van de lunch. Nog steeds waren we allemaal best moe en eigenlijk dacht ik dat ik zo maar weer is terug zou gaan rijden. Maar ze wilde toch nog wel ergens heen. Zo zijn we na 20 minuten sjokken en kraampjes van armbanden te hebben bekeken bij Palais des Papes aangekomen. We zijn helemaal naar boven gegaan en hebben daar van het uitzicht genoten. Vervolgens zijn we ergens in het gras neergeploft en hebben we een power-nap gedaan. Er was een suikerspin kraam en Laksmi en ik dachten wel dat we wat suikers konden gebruiken. Het was heerlijk, echt zomers! Om kwart voor 5 zijn we maar weer terug gelopen. Om 5 uur hebben we afscheid genomen en ben ik in mijn auto gestapt. Ook nu weer heb ik niet de snelweg genomen, wat me eigenlijk best wel bevalt, niet zo saai en goedkoper! Om 6 uur was ik thuis en heb ik met de hele Badlust-bende geskyped. Daarna een lang evaluatie gesprek met P en M over wat goed gaat en beter kan. Ik heb nu wat om over na te denken. Bijvoorbeeld iets meer creativiteit qua activiteiten, want elke dag met de auto’s spelen en slakken zoeken gaat ook vervelen. Dus dames en heren, als jullie nog tips hebben zijn ze welkom! Denk dan wel aan de leeftijd 2 tot 4 jaarJ

Vandaag had ik samen met Pierre om 8 uur een afspraak op het Lycée voor mijn inschrijving. Daarna heb ik kennis gemaakt met de lerares die mij les zal gaan geven. Ik zit in een klas die als specialisatie Marketing hebben gekozen. Een hele andere richting dus! Maar ik heb vandaag een uurtje meegedaan en ik snapte het nog ook. Ze heeft me naast een jongen gezet die zij zelf heel aardig vindt en tevens goed Engels spreekt. Ze heeft me aangeraden (zo schattig) met welke jongens en meiden ik wel om kan gaan. Omdat de meeste 18 en 19 zijn, heeft zij wel een beetje een idee wie hier de iets volwassenere onder hen zijn. Ik heb de namen van 2 jongens en 1 meisje gehad en ze adviseerde me dat ik me maar op hen moet richten, Facebook enzo. Heel fijn dat iedereen zo zijn best voor mij doet. In de klas was het natuurlijk nog even wennen. Het voelde net als die keer dat ik met mijn vader naar het Maerlant college ging om te kijken, alleen nu dan met Pierre. Ook zij de lerares dat ik blij mocht zijn met hem omdat hij er heel veel tijd in heeft gestoken mij in die klas te krijgen. Zo aardig! Ik heb nu zelfs al huiswerk voor vrijdag en ga het gewoon proberen. Het gaat over de verkoop- strategieën van Hugo Boss, jaja. Dat is nogal wat he. Ik ga me daar nu is in verdiepen. Ik heb een best drukke week voor de boeg. Mijn schooldagen zullen er als volgt uitzien: Maandag van 1 tot 5, dinsdag van 08:50 tot 12 en vrijdag van 08:50 tot 12 en vervolgens van 1 tot 5. Ik ben er best blij om dat ik nu het normale ritme in ga. Mijn eerste indruk was vandaag ook goed. Want nee opa, hier zitten ze niet op hem telefoon, de tassen gaan netjes op de grond, er wordt geluisterd naar de docent en iedereen doet mee. Ik zal voor 80 procent in deze klas zitten, dus tijd zat om nieuwe vrienden te maken. Wel jammer dat alle examens in juni beginnen en ik dus waarschijnlijk begin juni alweer moet stoppen, want toetsen maken hoef ik gelukkig niet. Ook gaat ze ervoor zorgen dat ik aan het eind een certificaat mee krijg, dat is toch leuk om op mijn cv te zetten; Franse les marketing en management!

Tinus

Hoi schattepatat. Super vet dat je nu naar school gaat, echt leuk. Ik ben ook zo blij voor je dat je die meiden ontmoet hebt. Ze lijken me heel gezellig. Ik ben nu in Rockanje en dan mis ik je zo. Het zonnetje schijnt. Als je hier was geweest waren we lekker gaan wandelen en hadden we op zn rotterdams een latte besteld, haha. Lieverd, geniet er lekker van. Ik denk aan je en deze week als je tijd hebt moeten we even skypen. Dikke kus xxxxx

Hans

Nou wie weet opend het je ogen voor iets heel anders als je al van plan was... Qua studie dan. Hugo boss maakt n.l. Mooie pakken! Wel leuk dat iedereen zo z'n best voor je doet. En wat de kids betreft maak gewoon eens een tekening met ze. Of koop wat klei,maar doe dat dan wel buiten want a weer gaat gooien kun je die klei van het plafond af schrapen.leuk dat fem suus en Seva komen heb je iets om naar uit te kijken.nu je toch wel veel naar school gaat is je week goed gevuld dan hoef je je niet meer te vervelen. " Ojevaar "

Freek

Zusje! weer een leuk verhaal!
wel goed dat je een beetje op stap gaat met de dames daar, want alleen maar in dat huis zitten lijkt mij ook niet echt fantastisch!
De dames hebben inderdaad zaterdag avond tot half 1 s`nachts zitten zoeken naar tickets, vliegtuig of toch maar de Thalys! het word toch vliegen heb ik gezien.
hoop dat het allemaal een beetje lukt met de Franse marketing en management!

Geniet ervan! Bye Bye:)

opa

Geniet van je verhalen! Het is werkelijk ongelooflijk hoe je gevorderd bent in zo'n korte tijd. Er zit lijn in je verhalen en je weet de zaken goed onder woorden te brengen. Om een beetje te leren schrijven weet je nu wat je doen moet: schrijven! En daar zal je de komende maanden alle gelegenheid voor krijgen, op school. Wie weet waar het allemaal nog toe leidt. Misschien heeft oma nog wel wat suggesties voor kinderspelletjes. Je hoort wel van haar. Heb begrepen dat je in het uitgaansleven ook aardig bent ingewerkt. Nou, lijkt me goed. Met al die spanningen moet je af en toe wel relaxen. Doen wij ook! Nou meid, ga lekker door. Niet te veel drinken als je moet autorijden en koester je pleegvader en -moeder, want daar heb je 't mee getroffen. Doe je nog veel in 't Engels of lukt 't al in 't Frans? Succes met alles,
liefs, opa

Oma,

Niet te geloven he Floor,een mail van je Opoe. Je krijgt toch wat te verwerken in dat blonde koppie! Met twee van die moeilijke portretjes.Zorg dat je ze de baas blijft.Het is moeilijk om met ëen van 2 en 4 spelletjes te doen. Ik zou het eens afwisselen met de eën knippen je laat de jongste kleuren niet allebei hetzelfde laten doen.Een plastic raampje met gaatjes waar ze dopjes in kunnen drukken. Je kunt daar allerlei figuurtjes van maken.De tijd voor de paas plakkertjes, van vouwblaadjes een paasmandje vouwen. Maak je misschien een goede beurt.Kun je ook van een stuk klei allemaal doen.Als er dingen niet lekker zitten binnen het gezin spreek je uit, niet mee blijven rond lopen! Leuk dat je wat meer afwisseling krijgt,de school met leeftijdgenoten spannend hoor!Wat een ervaring doe je op met autorijden, misschien kun je hier nog eens een rijschool beginnen!Floor ik ga mijn huishoudelijke taken vervullen"koken". Ik wens je heel veel succes met je baas en bazin. plus hun bloedjes van kindertjes.Hr.gr.Oma.

Mariella

Leuk hoor Floor! Wat beleef en leer jij veel zeg en wat geweldig stoer ben je toch! Ik krijg weer helemaal heimwee naar mijn eigen jeugd ;).
Geniet van deze tijd meid!
Liefs, ook van onze mannetjes, Mariella