Vive-la-Floor.reismee.nl

La vie est belle

Dinsdag 17-02

Oke jongens, zijn jullie er klaar voor? Hier komt weer een lang verhaal. Maak ff een theetje en ga er lekker voor zitten! (Ook jij Lieneke Poel)

Zo, we zijn weer een paar dagen verder! Vandaag is het dinsdag. Ik ben om 12 uur vertrokken met mijn autootje om te sporten met Pierre en Mathilde. Het was weer erg intensief maar ik vind het erg leuk! Daarna in het kamertje ernaast met z’n alle gegeten. Omdat ik pas om 10 uur aan het ontbijt zit, eet ik daar alleen wat fruit en een yoghurtje, dat vinden ze maar gek daar! Zij zitten om 1 uur allemaal aan de warme maaltijd. Om half 2 ben ik naar de Intermarché gegaan. Het is leuk om lekker te toeren met mijn autootje en de boel een beetje te verkennen. En in de IM ben je wel even zoet want dat is een hele grote winkel! Toen ik weer thuis kwam heb ik buiten lekker een boek gelezen op mijn e-reader, wat een uitkomst is dat ding toch zeg, ik neem ‘m overal mee naartoe! Soms haal ik even een stofzuiger door het huis of ik haal de was uit de machine en hang het op. Ook maak ik de keuken en de tafel vaak schoon door er gewoon even een doekje over te halen. Ik schud de kussens op de banken op en ik haal de kattenharen van de grond weg. Zoals jullie op de foto misschien al gezien hebben, hebben ze hier een Noorse boskat, met heel veel haar! Hij likt zichzelf de hele dag af met als gevolg dat er overal bollen haren liggen. Ja Tineke, daar zijn Silly en Youri nog niks bij!

Om 6 uur kwam Mathilde thuis met de kinderen. We zijn gelijk naar boven gegaan en ik heb ze in bad gestopt. Het gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar het ligt er ook maar net aan hoe hun bui staat. Wel schoppen ze veel in het water omdat Axel het leuk vind de koud water kraan open te draaien, er een bakje onder te houden, één slok nemen en de rest gaat over Sacha heen, ik snap wel dat dat niet zo leuk is. Dus ik blijf herhalen dat hij dat niet mag doen en heb de woorden ‘niet schoppen’’ even opgezocht op vertaalmachine. Lang leve vertaalmachine! Het gevolg van al dat schoppen is namelijk dat de hele badkamer blank sta en ik probeer de goede orde te bewaren als een verzopen katje… Maar ik ben er inmiddels achter dat Sacha alles om zijn auto doet, de hele dag hoor je ‘’ vroemmmvroem!!’’ dus die zet ik op de grond neer en als ik er echt klaar mee ben zeg ik: kijk eens Sacha!’’ nou dan weet hij niet hoe snel hij eruit moet komen. Het makkelijke daar weer aan is; als er één schaap over de badrand is, volgt de ander meestal ook.

Na het badderen spelen we altijd nog even op Axel z’n kamer. Ook hier ligt het aan de buien van de jongens hoe ze zich gedragen. De ene keer zijn ze zoet met hun eigen speelgoed, de andere keer willen ze dat van elkaar afpakken, grijp ik uiteindelijk in en gaat er altijd één huilen. Maar inmiddels ben ik dat gewend en kijk ik daar niet meer van op. Axel wordt vaak door zijn broertje lastig gevallen als hij lief aan het spelen is. Sacha vind als het om spelen gaat alles goed, alleen het uitkleden en luier verschonen vindt hij niet zo leuk. Mathilde en Pierre zouden om 8 uur uiteten gaan met zijn zus en zwager (Claire en Cedric) waar Tina de au pair is. Ik heb lekker de televisie aangezet en dan zijn ze zoet, ze hebben zelfs even ruzie gemaakt wie er bij mij op schoot mocht zitten! Gelukkig heb ik twee benen. Om half 9 heb ik Sacha naar bed gebracht en Axel om 9 uur, dit ging eigenlijk heel makkelijk. Zo makkelijk dat ik even dacht dat hij zo weer naar beneden zou komen, maar dat is niet gebeurd.

De volgende ochtend heb ik om 9 uur de wekker gezet en ben ik om kwart over 9 naar boven gegaan om de kinderen bezig te houden. De ochtend duurt op woensdag wel wat langer, het gaat gepaard met spelen, huilen, naar mama haar kamer gaan en weer terug naar mij. Vandaag ben ik ook maar even bij Mathilde gaan kijken omdat de kinderen er zo lang bleven. Ze was Axel cijfers aan het leren schrijven, heel schattig. En Sacha verzamelde alle boekjes van Louis Vuitton uit de (inloop)kast. Om half 12 zijn we naar beneden vertrokken om te beginnen met koken, ik heb de aardappelen voor haar geschild en zij de appels. Ze had kalfsvlees voor erbij en dit ging samen met de appels en de aardappelen in een ovenschaal met de nodige hoeveelheid honing. Het was heel erg lekker! Alleen het vlees heb ik nog maar even laten liggen i.v.m. mijn laatste vleeservaring. Pierre kwam om 1 uur uit zijn werk om te eten. Daarna zijn we een wandelingetje gaan maken in en om te tuin met Axel op de step en Sacha op een fiets zonder trappers. Het was lekker weer maar het waaide wel erg hard, wat heel jammer is. Om 3 uur hebben we Sacha in bed gestopt en Axel achter zijn tablet gezet. Mathilde en ik zijn toen aan de slag gegaan met cadeautjes inpakken voor de kinderen die allemaal op Axel zijn verjaardag komen zaterdag. Ook ik had voor Axel cadeautjes gekocht die ik even snel in heb gepakt. Mathilde vond het super lief van me! Om 6 uur uur heb ik ze weer in bad getopt, naja ik zal er verder niet over uitwijken, het gaat steeds een stukje beter. Om half 9 was ik weer op mijn kamer. Lekker tijd om GTST af te kijken! Sowieso dat Aysen ook verliefd is op Sjoerd!

Het is alweer donderdag. Ik heb een lekker ontbijtje voor mezelf gemaakt, 2 eitjes gekookt en chocolademelk. Met de nodige neusaanvallen erachteraan. Om 12 uur ben ik naar Icko gereden om te sporten. Oelala dat was een heftige sessie, ik heb behoorlijk spierpijn in mijn benen! Buikspieren, biceps, triceps en nog veel meer spieren waar ik het bestaan niet eens van af wist… Na de lunch ben ik naar L’eclarc gegaan, dat is een kwartiertje rijden. Nou, ik dacht dat de Intermarché groot was, maar dit slaat echt alles! Ik denk dat het 8 voetbalvelden waren! Alles hebben ze er. Het is alsof je in de slager en Intertoys tegelijk bent. Ik heb na veel zoeken de broodafdeling gevonden en heb daar 2 bruine stokbroden gekocht, veel beter dan het witte de hele week! ’s Avonds heb ik bonen voor mezelf gekookt, het is nu wel weer genoeg met de pasta. Om 8 uur lagen we weer gezellig met z’n 5en verzameld op Axel z’n bed, ik moet er toch maar eens een leuke selfie van maken met mijn selfiestok, als ze dat goed vinden natuurlijk.

Vandaag ben ik wakker gebeld door mijn lieve vadertje en moedertje. Na een uur ben ik me maar is aan gaan kleden en heb ik mijn camera en Ereader bij elkaar gezocht. De honden ontsnapte toen ik vanuit mijn auto de poort open maakte. Brooklyn links Zutt rechts, fijn. Gelukkig is Brooklyn zo dik dat ik hem na heel hard rennen in kon halen (jullie hadden me moeten zien). Maar Zutt is een ander verhaal, die heb ik 400 meter verder met de auto opgepikt… Ik ben daarna naar Orange gereden. Ik had er eigenlijk hoge verwachtingen van, ik dacht dat het een hele grote stad zou zijn (met minstens 3 H&M’s). Maar dat was het dus niet, sterker nog, geen één winkel was de moeite waard naar binnen te gaan. Nou ging dat ook moeilijk, want ik kwam om half 1 aan en dan is bijna alles dicht. Ik heb dus maar een terrasje gepakt en lekker gelezen terwijl ik van mijn crêpe Nutella en mijn jus d’abricot genoot. Om 2 uur ben ik weer richting de auto gegaan. Of eigenlijk denk ik dat ik niet in de richting van de auto ben gegaan, en ik heb nog wel zo goed opgelet toen ik de stad inliep! (Dacht ik). Het waren gratis parkeerplaatsen dus dat was meegenomen. 20 minuten later kwam ik gelukkig weer bij mijn auto aan, zonder boete! Mam, richtingsgevoel is ver te zoeken bij mij, van wie heb ik dat toch?

Om 3 uur kwam ik ongeveer weer thuis, Tatiana, de huishoudster was er en Pierre was er ook met minstens 5 tuinmannen, maar ja die zijn ook wel nodig met z’on grote tuin. Ik heb samen met Tatiana ruziegemaakt met de stofzuiger die niet meer zoog, uiteindelijk hebben we het opgegeven en een andere gezocht. Daarna heb ik me even teruggetrokken op mijn kamer om mijn blog te schrijven en te skype met Marieke! Om 6 uur was het gezin weer compleet. De badsessie verliep zonder slag of stoten (of spetters). Mathilde was inmiddels aan de taarten begonnen en ik heb vooral geholpen met afdrogen- en likken. De kinderen waren erg druk dus die hebben we voor de tv gezet. Mijn broccolie (jaja) stond te koken en om half 8 gingen we eten. Het was een erg gezellige ontspannen sfeer (als je het gehuil af en toe even wegdenkt) en we hebben gezellig gekletst. Pierre moet af en toe hard lachen om mijn Rotterdams- zogenaamd Franse accent. Ook hebben we de H&M boekjes uitgekamd en we zijn dan ook tot de conclusie gekomen (alweer) dat we daar heen moeten! Om 9 uur was de Franse GTST aan de beurt (favoriet van Mathilde, maar Pierre vindt het stiekem ook leuk). Om kwart voor 10 gingen ze naar boven en ben ik naar mijn kamer gegaan.

Morgen vieren we de verjaardag van Axel, ze zegt bereid je maar voor, want morgen ga je pas echt sporten! Ik ben benieuwd wat voor spierpijn ik daar aan over houd. Maar goed, morgen dus veel kinderen. Familie komt niet, ik weet niet of dat altijd zo is maar ze vertelde dat haar broer ver weg woont. Cedric en Claire komen ook niet. Alleen de ouders van Pierre als het goed is. En die vind ik heel aardig dus dat moet goedkomen! Wish me luck!

Reacties

Reacties

Marieke

Heel veel plezier en succes vandaag met de verjaardag van Axel Floor:)!
Dikke kus xxx

Sanne

Fijne verjaardag vandaag!
Topsport haha :).
Zo leuk je avonturen! Lees alles met heel veel plezier en herken heel veel!
xxxxxxxx

Mama

Jeetje wat een verhaal weer, jammer dat Orange een beetje tegen viel, in de zomer is het er druk en gezellig hoor! Ook was er toen een hele gezellige grote avondmarkt, nog maar eens gaan , in het voorjaar.
Ben benieuwd hoe de verjaardag verloopt! Ga je ons vast allemaal vertellen, het was weer een geweldige blog, hou vol! Heel fijn weekend, liefs van je moeder.

Karin hill

Hè Floor heb vandaag de link doorgestuurd gekregen van je moeder voor de blog. Gaaf om te lezen zeg! Je bent straks een hele ervaring rijker leuk.

Groetjes Karin

Marjan T

Hoi Floor,
Dat je zo aan het sporten bent geslagen, is me dat wat, goed hoor! Volgens mij heb je het erg getroffen met je gezin. Leuk om te lezen. Hier alles goed, Iris is op wintersport met de fam van Anton. en Bart heeft vandaag zijn elleboog gebroken met voetballen, heel zijn arm in het gips. Rose probeert een va te boeken en een stage te regelen voor het 3e jaar. Joep is 1 jaar geworden, het schatje en mijn pa is 1 kg aangekomen, gaat wat beter met hem. nou Floor, doe je best daar!
XM

Natasjs

Hpi floor,
Heel leuk om je verhalen te lezen! Wat een mooie ervaring!
Geniet van alles wat je meemaakt!
En die kindjes zijn echte doerakken !
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!