Vive-la-Floor.reismee.nl

La colonie d'escargots

10-02

Goedemorgen allemaal, het is momenteel half 8 en mijn wekker is gegaan. Mathilde en Pierre kwamen ook snel beneden en we hebben met z’n 4en ontbeten. Axel was een beetje huilerig aan het ontbijt omdat hij zijn zin niet kreeg. Maar gelukkig ging het snel weer beter. Mathilde ging om half 9 de deur uit om bij het gemeentehuis een paspoort voor Sacha aan te vragen. De ochtend was ik voor het eerst alleen met Axel. We begonnen buiten, Pierre was de tuinman aan het helpen met takken afzagen. Axel wilde er naar kijken, maar net iets te dichtbij. Met als gevolg dat hij ging huilen en ik hem uiteindelijk met veel moeite het huis in gebonjourd heb. We hebben na 10 minuten de memorie van boven gehaald en dat beneden gespeeld. Hij heeft voor de 2e keer gewonnen (maar dat is niet eerlijk want hij speelt vals) Daarna ben ik de was op gaan hangen, omdat Axel nog steeds een beetje piepte keek ik af en toe even hoe het ging, maar toen was het al te laat, de paarse vaas van 1 meter hoog viel uit het raamkozijn. Het glas lag door de hele woonkamer verspreid. Ik heb dat dus maar snel opgeruimd. Axel was ervan geschrokken, hij deed het natuurlijk ook niet expres. Daarna is hij zelf gaan spelen totdat Pierre kwam pauzeren met de tuinman. Dan is Axel gelijk een stuk makkelijker. Het is ook logisch want ik vertel hem ook ineens wat hij wel en niet mag en dat is hij niet gewend. Toen Mathilde terugkwam om 12 uur hebben we heerlijk buiten gegeten. Zij pangafiltet met aardappelpuree en ik een gebakken eitje op brood, wat zij zelf nooit zo eten. Toen Axel het zag zei hij; ‘’moet ik dit eten?!’’ Haha. Ik heb lekker kunnen genieten van het uitzicht en van de gezelligheid. Mathilde heeft daarna Pierre weggebracht naar zijn werk. Axel was hier niet blij mee en liet dit duidelijk merken. Hij heeft een kwartier door de tuin gelopen en om mama geroepen. Dit was voor mij echt een moment dat ik niet meer wist wat ik met hem aan moest. Ik weet ook niet of ik hem alleen mag laten in de tuin of dat ik constant mijn ogen op hem gericht moet hebben. Ik heb hem uiteindelijk weer naar binnen geholpen en daar ging hij wel door met piepen, maar hij speelde wel alleen. Dus dat was fijn. Toen Mathilde na ongeveer een uur weer terugkwam hebben we Ludo (Tuinman en vriend van Pierre) geholpen met de takken en boomstronken opruimen. Ik had die middag nog steeds last van mijn buik en was ook niet erg vrolijk met wat ik die dag al met Axel te voorduren had. Ik denk dat ze dat een beetje merkte dus toen heb ik even om moeten schakelen. Axel was nu mama er was weer lief en we zijn slakken gaan zoeken in de tuin, daar heb ik me dus dat uur op geconcentreerd en Axel werd steeds vrolijker. Hij was het wel na een uur zat, dus ik heb Mathilde nog geholpen en Pierre kwam uit zijn werk ook nog helpen, dus Ludo was blij met ons! Om 4 uur gingen we naar binnen voor wat lekkers (altijd om 4 uur). Daarna ging Mathilde naar boven en hebben wij een uurtje tv gekeken (Disney channel). Heel goed voor mijn Franse woordenschat merk ik al. Ik vind die kinderprogramma’s daarom stiekem best leuk nu! Om kwart voor 6 gingen we naar boven voor zijn bad. Dit gaat ook steeds beter. Ik probeer hem zelf zoveel mogelijk te laten doen (aan- en uitkleden) en hij heeft door dat ik het heel leuk vind als hij dat zelf doet. Ik vertel hem ook niet meer van tevoren dat hij er zo uit moet want ik merk dat hij daar alleen maar onrustiger van wordt. Na zijn bad kwam Pierre de kamer in en ik heb toen lang met hem gepraat. Hij had mijn blog gelezen en was bang dat ik het niet naar mijn zin zou hebben. Ik vind het heel fijn dat hij zo open is in de communicatie, zelf durf ik dat misschien nog niet zo goed. Maar het luchtte enorm op en ik heb gezegd dat ik gewoon nog aan alles moet wennen en dat er inderdaad nog maar een paar dagen verstreken zijn. Later kwam Mathilde er ook nog bij en het was echt een leuk en fijn gesprek. Axel speelde ondertussen fijn door en hoorde ook niet alles omdat er nog veel in het Engels gesproken wordt. Maar ik denk dat hij toch iets gevoeld heeft want in de avond was hij heel leuk en lief, we hebben pas om 8 uur gegeten omdat we zo lang gekletst hadden en daarna hebben Axel en ik boven gekleurd en geplakt. Hij liet me alles zien en legde alles uit, zo schattig.

12-02
Vandaag kreeg ik een berichtje van Mathilde dat Axel zijn juf ziek was en dat we na het sporten naar zijn school zouden gaan om hem op te halen. Pierre kwam mij om 12 uur halen voor het sporten. Ik heb echt overal spierpijn, maar het is wel ontzettend leuk. De coach kan af en toe heel lang naar me kijken en daar voel ik me dan wat ongemakkelijk bij omdat hij tegelijkertijd met Pierre praat. Ik heb later aan Pierre gevraagd wat hij nou precies zei; de coach had opgemerkt dat ik een sportief lijf heb, wel, Merci beaucoup! Altijd leuk om dat te horen. Na het sporten hebben we gegeten in de kantine en daarna zijn Mathilde en ik snel naar Axel zijn school gegaan, het ziet er leuk uit daar en alle kinderen speelde buiten. De directrice van de school kwam ook nog om gedag te zeggen, we hebben even staan kletsen (ze kan heel goed Engels) over de tulpen in Holland. Mathilde en ik konden zien dat Axel in een goede bui was, dus dat was heel prettig voor mijn zelfvertrouwen. Ik had in de ochtend al de nodige voorbereidingen getroffen en heb alles uit de kast getrokken zodat we ons in de middag niet hoefde te vervelen; golfsticks, voetballen, bellenblaas en tennisrackets. Toen Mathilde weer naar haar werk ging hebben Axel en ik lang buiten gespeeld, we hebben zelfs nog verstoppertje gespeeld. Hij zeurde af en toe wel om zijn ‘gouteau’ (pauzehapje om 4 uur), maar ik heb hem steeds af kunnen leiden. Om kwart over 3 wilde hij even tv kijken maar omdat ik niet wist waar de kinderzenders zaten, heb ik op mijn laptop Ice Age aangezet. De enige mogelijkheid was Engels dus ik hoopte maar dat hij dat zou accepteren. Hij heeft de hele film in één klap afgezien en vond het heel erg leuk. (bij de Intermaché krijg je bij zoveel euro aan boodschappen kaartjes van alle figuren van Ice Age) We hebben samen op mijn bed gelegen en hij was heel blij. Dus ik ook! Daarna zijn we weer buiten gaan spelen totdat het tijd was om in bad te gaan (kwart voor 6) Ik heb al wat leuke spelletjes bedacht voor in bad die hij erg leuk vindt. Na het bad doen we zijn pyjama altijd aan in zijn kamer. Maar hij had het traphekje snel dichtgedaan (en ik ben blond dus weet niet hoe dat open gaat) na een paar keer vragen of hij mij alsjeblieft wilde helpen kwam hij zijn kamer uit en had hij zelf zijn pyjama aangetrokken! Ik heb hem de hemel in geprezen en veel highfives uitgedeeld (heb ik hem geleerd als hij iets goeds heeft gedaan). Mijn aanpak werkt dus! En dat is goed om te zien! Pierre belde dat hij tot wat later wilde werken en ik heb aangeboden alvast eten te maken voor Axel. Mathilde zou na haar werk bij haar ouders blijven slapen en dan morgen Sacha gelijk mee terug nemen. Dus ik heb spaghetti gemaakt op Pierres aanraden. Hij heeft een heel bord vol opgegeten. Daarna maar weer voor de tv omdat hij ontzettend moe was (net als ik) om 8 uur kwam Pierre thuis met mijn Tomtom, we hebben hem ingesteld op Nederlands (omdat ik anders bang ben de weg kwijt te raken) en we hebben samen alle adressen in favorieten gezet. Daarna hebben we Axel op bed gelegd en heeft Pierre nog een verhaaltje voorgelezen. Ik heb nog met hem nagepraat over de dag en verteld dat Axel heel lief is geweest. Om half tien ging ik naar mijn kamer, Pierre vroeg of ik het erg vond om alleen thuis te blijven omdat hij graag wat wilde drinken met zijn vriend. Ik vond dit geen probleem en heb heel de avond GTST terug gekeken. Zo zielig voor Sacha (uit GTST) dat Noud haar niet terug wil, voor het eerst deze dagen dat ik een traantje weg pinkte...

Dit weekend heb ik afgesproken met Tina, waar ik nu al veel zin in heb! We willen naar 50 tinten grijs! Zojuist heb ik 3 andere Au pairs die hier in de buurt zitten (max 1 uur rijden), gemaild dus ik wacht nu op antwoord. Benieuwd hoe het vandaag gaat als Sacha straks komt!

Voor degenen die mij een kaartje wilde sturen (Huisnummer is er niet maar kaart komt aan!):

Chez Pierre et Mathilde Ickowicz
Pour Floor Talboom
Quartier de l’etang
84500 Bolléne, France

Reacties

Reacties

opa

Wat ben je lekker op dreef, Floor! Weer een mooi verhaal hoor. Zie je dat het langzaam aan beter gaat tussen Axel en jou. Tijd is hier weer je beste vriend. Die moet je nemen én gunnen, dan komt het in orde. 't Is ook geen kleinigheid, opeens zo'n blond stuk in je huis, dat de baas over je speelt (figuurlijk). Fijn dat je aan hem nu een beetje gewend bent. Dan heb je weer wat meer energie over voor je tweede pleegkind. Ook in Frankrijk werkt belonen dus beter dan straffen; je gelooft het pas als je het zelf ervaart. Bevalt dit je toch wel beter dan beroepsdilemma's en competenties oefenen? Wanneer gaat Pierre een keer slakken bereiden? Nou goed, daar horen we je ook nog wel 's een keer over. En kikkerbilletjes misschien? Eet u smakelijk. Bedankt voor je spannende blog en gegroet van ons beiden!

opa

Die honden, ja. Vergis ik me nou of lijken ze echt een beetje op wilde zwijnen? Maar dat maakt jou niet uit, je bent al aardig bevriend met ze. Laat Saar 't maar niet merken. Die vreet je op als je weer 's thuis bent. Wie heeft jouw foto's genomen? Pierre?

Joop en Elfie

Floortje wij genieten van je verhalen en je foto's .
Wat wordt dit een leuke tijd voor jou.

Hans en Erika

Zo te horen krijg je eindelijk een beetje vat op Axel.
Straks gaat hij je nog uitdagen voor een potje voetbal dat mag je dan natuurlijk niet verliezen dus veel oefenen.fijn dat het nu zo goed gaat! Wij liggen even uit te blazen van een lange stadswandelingen door Leuven . Gelukkig heel de dag een lekker zonnetje.Geniet maar lekker daar, we spreken je snel weer! Xxxx

Dwight

Zo Floor is 'op reis' en ik heb er een dagtaak bij. Haar blog vol leuke verhalen lezen ????. Ja er bestaan taken. Die minder plezierig zijn.. Je hebt se sportkriebels aardig te pakken lees ik. Dat is mooi want 3 augustus staat met grote letters in mijn agenda.. Train jij nog ff lekker door zou ik zo zeggen. Veel plezier komende dagen. Ja ook met die kleine draak hoop dat die 2e zich wat makkelijker laat kneden.

Groeten

Klara

hoi Floor
Volgens mij lukt het al aardig met de kids.
Wat goed van je dat je gaat sporten, kom je ook sneller met anderen in contact.
Ik denk dat je s'avonds versleten bent, hele dag in actie met de kinderen....
Nou veel plezier nog en geniet ervan...
Groetjes van de hokkes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!